Úvod > Běhat, šlapat či veslovat? Jak si poradit s výběrem domácího fitness trenažeru.

Běhat, šlapat či veslovat? Jak si poradit s výběrem domácího fitness trenažeru.

Chceš si pořídit fitness trenažer na doma, ale neumíš se rozhodnout? Jen čti dál! Pomůžeme ti s výběrem a najdeme ten ideální stroj právě pro tebe! Není prostě možné, abys v naší nabídce kardio strojů nenašel to pravé – jen musíš vědět, jak na to! Proto si ještě před představením konkrétních typů vyjasníme pár základních věcí. Zaručeně ti to zúží výběr a usnadní konečné rozhodování!

✅ Jak velký trenažer si můžu dovolit?
 Rozměry potencionálního trenažeru jsou pro tebe zásadní informací, a to obzvlášť pokud doma nemáš místa nazbyt. Pro ty, kteří si prostě nemohou dovolit mít stroj neustále v prostoru jsou nejlepší stroje se skládacím rámem, které po ukončení tréninku jednoduše uklidíš z cesty.

Jakou zátěž trenažer unese?
 Nosnost se odvíjí od robustnosti stroje – čím mohutnější je rám, tím vyšší váhu unese. To se ale také promítá na ceně i skladnosti jednotlivých trenažerů, takže je třeba pečlivě zvážit, kdo všechno bude trenažer používat.

✅ Bude mi lépe vyhovovat ergometr, nebo mi stačí manuální ovládání?
 Ergometry jsou fitness stroje, na kterých se zátěž nastavuje elektronicky. Tyto modely mají obvykle také bohatší programovou výbavu. Manuálně ovládané trenažery jsou tu pro ty, kteří nemají rádi složité nastavování a chtějí jít hned na věc.

✅ Je třeba se přizpůsobit nějakým speciálním nárokům?
 Kardio trénink rozhodně není omezen věkem nebo zdravotními problémy. Potřebuješ-li šetřit klouby nebo mít snadnější přístup ke stroji, je dobré zvolit eliptický trenažer nebo recumbent, které podporují plynulý pohyb bez nárazů a zaručují tak pohodlí během tréninku.

✅ Co takhle zapojit mobilní přístroje?
 Digitální technologie už spolehlivě infiltrovaly i fitness a přinesly s sebou spoustu nových funkcí a možností. My jsme toho využili a připravili kompletní řadu fitness trenažerů, které se dají propojit s mobilem nebo tabletem pomocí aplikace. Každý stroj s označením inCondi tedy kromě základních funkcí nabízí i možnost ukládat záznamy tréninků nebo nastavovat tréninkové profily podle skutečných tras po celém světě. Na novějších modelech můžete dokonce sledovat videa nebo surfovat po internetu!
 

BĚŽECKÉ PÁSY

Zaběhni si maraton přímo v obýváku!

Běh a chůze jsou skvělým způsobem, jak nastartovat metabolismus a spálit přebytečné kalorie! Někteří rádi běhají venku, ale počasí je nevyzpytatelné a po celý rok to vydrží opravdu jen ti nejodhodlanější jedinci. S domácím běžeckým pásem naopak potrénuješ kdykoliv, za jakéhokoliv počasí a jak dlouho budeš chtít!

Chceš-li se místo běhu zaměřit spíše na chůzi, je třeba vybírat pečlivě, protože některé pásy se při pomalé rychlosti mají tendenci přehřívat, nebo mohou takto fungovat jen po omezenou dobu. Změna rychlosti nebo zdvihu pak dodává tréninku variabilitu, takže tě ani po delší době neomrzí. Pro kvalitní a pohodlný trénink jsou klíčové rozměry běžecké plochy - když máš totiž k tréninku dostatek prostoru, můžeš se do toho opřít bez zábran.
 

ELIPTICKÉ TRENAŽERY

Procvič všechny svaly, ale klouby nech odpočívat!

Eliptikaly stejně jako běžecké pásy simulují běh, na rozdíl od nich ale zapojují i ruce, takže si na nich procvičíš rovnou celé tělo. Největší výhodou je ale jejich ladný elipsovitý pohyb, který zajišťuje co nejpřirozenější trajektorii pohybu a zároveň eliminuje veškeré nárazy! Pokud se tedy potýkáš s problémy kloubů nebo je chceš při tréninku pošetřit, je eliptický trenažer jasným favoritem!

Nejdůležitějšími faktory při výběru eliptikalu jsou hmotnost zátěžového kola a délka kroku. Těžší zátěžová kola poskytují plynulejší přechod mezi jednotlivými stupni zátěže. U délky kroku zase záleží, jestli chceš simulovat spíše chůzi nebo běh, obecně ale platí, že delší krok je pro trénink vhodnější. U modelů vyšší třídy si pak můžeš délku kroku nastavit.
 

ROTOPEDY & RECUMBENTY

Nastav si vlastní tempo!

 

rotopedem si snadno zpestříš den intenzivním kardio tréninkem, ani nebudeš vědět jak! Domácí rotopedy se obvykle pohybují v nižších cenových kategoriích než rozměrnější stroje (např. běžecké pásy), takže jsou dobrou volbou pro ty, kteří se kromě zkepšení kondice snaží ještě i ušetřit.

Cvičení na rotopedu částečně simuluje jízdu na kole a nevyvíjí takový tlak na nohy, kolena a spodní část zad. Na rozdíl od kola však tento stroj nabízí mnohem širší a pohodlnější sedlo, takže je jízda na něm mnohem příjemnější. Taky u rotopedů platí, že čím těžší je zátěžové kolo, tím plynulejší a vyrovnanější je chod stroje. Těžší setrvačník je dále zárukou většího maximálního odporu.

Jestli při šlapání toužíš po ještě větším pohodlí, je dobré kouknout na recumbenty. Díky sedáku s širokou opěrkou trénuješ pohodlně s opřenými zády a nohama před sebou. Další výhodou je snadný přístup ke stroji, obvykle zařízen tak, aby člověk nemusel při nasedání příliš zvedat nohy. Tyto stroje jsou skvělé pro seniory a osoby trpcí například bolestmi zad, sníženou mobilitou nebo nadváhou. Taky jsou oblíbenými stroji pro obnovení fyzické kondice po zranění nebo nemoci.
 

CYKLOTRENAŽERY

Rozjeď to jako profík!

Podle názvu by si člověk myslel, že cyklotrenažer je synonymem pro rotoped. Na rozdíl od rotopedů ale cyklotrenažery nabízí mnohem autentičtější simulaci jízdy na kole a zátěž se na nich dá nastavit mnohem precizněji. I proto jsou oblíbeným tréninkovým nástrojem cyklistů. Při výběru je dobré brát ohled na výšku postavy a možnosti nastavení stroje. Horizontální i vertikální úprava sedla a řídítek zaručí pohodlný posed téměř každému!
 

VESLOVACÍ TRENAŽERY

Spoj ladnost pohybu s intenzitou!

Největší výhodou veslovacích trenažerů je zapojení celého těla, včetně zádových svalů a svalů jádra. Na kardio je to stroj ideální, zlepšíš si na něm ale taky výdrž! Zároveň však není tvé tělo vystaveno nárazům, jelikož je pohyb plynulý a šetrný na klouby. Tyto trenažery jsou ideální i pro ty, kteří většinu dne tráví usazeni za stolem (takže skoro pro každého).

U vesel je rozhodujícím prvkem hlavně brzdný systém, který určuje vlastnosti stroje a způsob regulace zátěže. Doporučujeme zaměřit se na plynulost pohybu a případnou hlučnost. Jednotlivé brzdné systémy můžete porovnat v samostatném rádci. Délka pojezdu také hraje svou roli, obzvlášť máš-li pár centimetrů navíc.


STEPPERY

Trénuj nožky a spaluj tuky!

Stepper je překvapivě účinný trenažer, který simuluje chůzi do schodů. Jedná se o intenzivní cvičení zejména dolních končetin, které ti pomůže efektivně spalovat kalorie. Na rozdíl od skutečného vyšlapávání schodů však stepper eliminuje nárazy a pomáhá tak šetřit kolena a kotníky. U většiny modelů máš navíc možnost nastavit si úroveň zátěže i výšku kroku.

Steppery jsou k dostání v různých podobách, od malých přístrojů pro příležitostné cvičení po robustní stroje, do kterých se můžete pořádně opřít. Jde tedy havně o to, jaký druh si vybrat. Některé modely umožňují dodatečné zaměření na problematické partie pomocí „twist“ pohybu do stran. Pro náročné jsou tu tzv. fitness schody, které se vyznačují funkčností a odolností profesionálních trenažerů.
 

DOMÁCÍ TRÉNINK MÁŠ NA DOSAH RUKY! NEVÁHEJ A NAJDI SI SVÉHO FAVORITA: