Úvod > Fitness tipy pro zdravá záda

Fitness tipy pro zdravá záda

Bolavá záda představují velký civilizační problém, který během života potrápí skoro každého. Až třetina návštěv u praktických lékařů je kvůli zádům, respektive kvůli sedavému životnímu stylu a špatným stereotypům, které neúměrně namáhají páteř.

Jak z tohoto nepříjemného kolotoče ven? Řešením je domácí cvičení zaměřené především na odstranění svalové nerovnováhy, která způsobuje potíže převážně v oblasti krční, hrudní a bederní části páteře. Nezbytné je posilovat také CORE, tedy skupiny svalů nazývané hlubokým stabilizačním systémem. Nacházejí se pod povrchovým svalstvem a náleží k nim pánevní dno, sval příčný břišní, bránice i vzpřimovače páteře.

Řadu cviků doporučených kondičními trenéry Petrem Kopřivou, Alešem Pařezem a Olgou Šípkovou zvládnete jen na fitness podložce či karimatce. Dalším krokem jsou fitness pomůcky, s nimiž využíváte vlastní hmotnost těla. K nejzábavnějším patří gymnastický míč, závěsný systém multitrainer nebo balanční podložka. Za krátký čas s nimi vybudujete pevný svalový korzet, který vás odmění podstatně kvalitnějším životem.



Nejlepší posilovací stroje na záda

A pak jsou tu speciální posilovací stroje na záda, vyrobené ve vysoké kvalitě podle přísných evropských norem. Trápí vás bolavá záda? V tom případě si určitě zamilujete veslovací trenažér! Osvědčená jsou také autotrakční lehátka, speciální stroje na břicho a záda, lavičky či posilovače ramen. Nyní pár slov o těch hlavních:

  • Veslovací trenažér – stroj zaměřený zejména na záda a ruce, který zajišťuje kondiční i kardio trénink. Samotní uživatelé ho označují za nejzábavnější cardio stroj. Díky veslům jediným pohybem posilujete horní i dolní polovinu těla, především zádové svaly. Veslovací trenažér vám zajistí skvělou fyzickou kondici, silná zdravá záda i svalové partie na rukou a nohou.
  • Autotrakční lehátko – ideální pomůcka pro uvolňování svalového napětí, zablokovaných zad, plotének i dýchacích cest. Autotrakční lehátko vás plynule přetočí do pozice, kdy hlavou směřujete k zemi. Aktivní uvolňování svalů celého těla a relaxaci na autotrakčním lehátku doporučují maséři i rehabilitační lékaři.

Jak vám poslouží další fitness stroje a pomůcky

Nabízí se však i mnoho dalších strojů a pomůcek. Na startu je důležité stanovit cíl: zda chcete především posilovat záda a břicho, celkově zhubnout nebo vyrýsovat nohy či hýždě. Vezměte v úvahu i potřeby dalších členů rodiny, vaše prostorové a cenové možnosti. V následujícím stručném přehledu zjistíte, k čemu se hodí konkrétní pomocníci:

  • AB Perfect Dual – posílení středu těla, vytvarování horní, střední i spodní část břicha bez namáhání zad.
  • Běžecký pás – celkové zhubnutí, vyrýsování nohou a hýždí.
  • Rotoped – posílení nohou, vhodný při rekonvalescenci a pro uživatele se sníženou schopností pohybu.
  • Cyklistický trenažér, Stepper – kondiční trénink se zaměřením na nohy.
  • Eliptický trenažér – celkové zhubnutí, šetrný ke kloubům, s dobrým poměrem ceny a výkonu.
  • Vibromasážní stroj – efektivnější klasické cvičení díky vibrování, které prochází do hlubších vrstev svalů.

Kde na internetu najít souhrn pomůcek proti bolestem zad

Ať si vyberete jakékoli online soustředěné pomůcky proti bolestem zad, přispějete tím k udržení své fyzické aktivity a celkově zdravého životního stylu. Možná vás překvapí, jak brzy si přestanete stěžovat na bolavá záda a budete mnohem spokojenější i výkonnější ve všech oblastech života.