Vážení zákazníci, aktuálně fungují naše prodejny pouze jako výdejny zboží z e-shopových objednávek. Bez objednávky a výzvy k vyzvednutí vám nebude zboží vydáno. // V sobotu 23.1.2021 je prodejna Brno zavřena z důvodu inventur.
Vážení zákazníci, aktuálně fungují naše prodejny pouze jako výdejny zboží z e-shopových objednávek. Bez objednávky a výzvy k vyzvednutí vám nebude zboží vydáno. // V sobotu 23.1.2021 je prodejna Brno zavřena z důvodu inventur.
Dětské kolo KELLYS Lumi 30 je moderní dětské kolo s odlehčeným hliníkovým rámem a 20" koly. Kolo je vybaveno šestirychlostní přehazovačkou značky Shimano. Je vyráběno v několika barevných variantách, mezi kterými si vyberou chlapci i mladé slečny. O bezpečnost se starají kvalitní čelisťové brzdy Tektro. Kolo je vhodné jak na silnici, tak do mírnějšího terénu. Rám kola je u sedlovky mírně prohnut což usnadňuje sesedání a nasedání. Díky těmto vlastnostem a vzhledu kol pro dospělé je dětské kolo Lumi 30 oblíbené u všech malých cyklistů.
Naše tipy - mohlo by Vás zajímat:
Nevíte si rady s výběrem správné velikosti a typu dětského kola? Více se dozvíte v našem rádci.
Výhodou rámů z hliníkových slitin je většinou spíše nízká hmotnost (záleží ještě na konkrétní slitině) a boční tuhost rámu v kombinaci s přijatelnou cenou, a je jimi proto osazována většina kol. Výhodou ocelových rámů je jejich pružnost, odolnost vůči nárazům a nízká cena, jsou ovšem znatelně těžší než hliníkové. Karbonové rámy pak dosahují vcelku vysoké pevnosti a přitom extrémní lehkosti konstrukce. Tato technologie je pak ovšem vykoupena vyšší cenou, proto tyto rámy najdeme až u high-endových modelů, kde "se počítá každý gram".
Hliník
Rám
Hlavní komponent kola, ostatní součásti jsou k němu připevněny. Má tvar nepravidelného pětiúhelníku, ale hlavní nosnou část tvoří nepravidelný čtyřúhelník, na který přiléhá vzadu trojúhelník (pokud není zadní vidlice odpružená).
Kellys Aluminium alloy MTB 20
Velikost kol
Velikost kola je udávaná v palcích.
12" (pro výšku postavy 90 - 110 cm) 14" (pro výšku postavy 95 - 115 cm) 16" (pro výšku postavy 100 - 125 cm) 18" (pro výšku postavy 105 - 125 cm) 20" (pro výšku postavy 105 - 135 cm) 24" (pro výšku postavy 115 - 155 cm) 26" (pro výšku postavy 155 cm a více) 27,5" (pro výšku postavy 155 cm a více) 28" (pro výšku postavy 155 cm a více) 29" (pro výšku postavy 155 cm a více)
20"
Pro výšku postavy
105-135 cm
Brzdy
Brzdy patří mezi nezbytnou bezpečnostní součást kola. Máme 2 nejběžnější typy a to kotoučové a čelisťové (ráfkové).
Kotoučové brzdy jsou účinnější, především jejich hydraulická varianta, avšak náročnější na údržbu, naopak čelisťové jsou jednoduché na servisování, a to díky jednoduchosti jejich systému. Mezi další brzdné systémy patří bubnové nebo tzv. torpédo (u dětských kol), fungující na "zašlápnutí" dozadu.
Čelisťové
Využívají gumových špalíků, které jsou pomocí lanka tlačeny na ráfky kol. Výhodou je snadná údržba, nízká cena a celková jednoduchost systému. Naopak nevýhodou je za mokra se snižující brzdný účinek.
Vidlice
Slouží k uchycení předního kola a k připevnění přední brzdy. Značná část vidlic být odpružená.
hi-ten unicrown
Odpružená vidlice
Odpružení rapidně zlepšuje komfort jízdy.
ne
Zadní brzda
Brzdy patří mezi nezbytnou součást kola. Máme 2 nejběžnější typy a to kotoučové a čelisťové (ráfkové). Kotoučové brzdy jsou účinější, avšak těžší na údržbu, naopak čelisťové jsou snadnější na údržbu s delší životností. Mezi další brzdné systémy patří bubnové nebo tzv. torpédo (u dětských kol).
Tektro V-brake
Přední brzda
Brzdy patří mezi nezbytnou součást kola. Máme 2 nejběžnější typy a to kotoučové a čelisťové (ráfkové). Kotoučové brzdy jsou účinější, avšak těžší na údržbu, naopak čelisťové jsou snadnější na údržbu s delší životností. Mezi další brzdné systémy patří bubnové nebo tzv. torpédo (u dětských kol).
Tektro V-brake
Špice
Drát ve výpletu kola. Spojuje osu kola s jeho ráfkem.
steel
Zadní náboj
Náboje jsou středy kol, předního i zadního. Náboj je složen, podobně jako je tomu u středu kola, z ložisek, misek a z matek nasazených na středovou osu, která je určena k uchycení kola do vidlice.
alloy (28 holes)
Přední náboj
Náboje jsou středy kol, předního i zadního. Náboj je složen, podobně jako je tomu u středu kola, z ložisek, misek a z matek nasazených na středovou osu, která je určena k uchycení kola do vidlice.
alloy (28 holes)
Volnoběh
U kol/trenažerů s volnoběhem nejsou pedály pevně spřažené s kolem/setrvačníkem, takže se zastaví, jakmile přestanete šlapat.
ano
Zadní plášť
Gumy, které mají za úkol chránit duši a optimalizovat jízdní vlastnosti kola v terénu nebo na silnici. Pláště na horská kola jsou široké s propracovaným vzorkem, který umožňuje jízdu v náročném terénu, naopak silniční kola mají vzorek jen mělký, jsou úzká a hladká.
Mitas Winner 50-406 (20x1.90)
Přední plášť
Gumy, které mají za úkol chránit duši a optimalizovat jízdní vlastnosti kola v terénu nebo na silnici. Pláště na horská kola jsou široké s propracovaným vzorkem, který umožňuje jízdu v náročném terénu, naopak silniční kola mají vzorek jen mělký, jsou úzká a hladká.
Mitas Winner 50-406 (20x1.90)
Řazení
Páčky nebo otočné rukojeti na řidítkách, případně rámu kola, ovládájící změnu poměru otáčení ve vztahu předního ozubeného kola (trojpřevodník) a zadního ozubeného kola (kazeta) za pomoci přesmykače a přehazovačky.
SHIMANO SL-RS35-6 Revoshift
Typ řazení
Nejčastěji se setkáváme s páčkovým řažením, které obvykle obsahuje i přesný ukazatel převodu. U dětských a juniorských kol se pak často objevuje intuitivní otočné řazení, které je nenáročné na sílu, připomíná přidávání plynu u motocyklů a je prakticky součástí gripů řídítek. Pákové řazení je osazováno především u silničních kol s řídítky ve tvaru "beranů", kde je součástí brzdových pák, a přeřazuje se pohybem páky směrem do boku.
otočné
Intuitivní řazení, nenáročné na sílu, připomíná přidávání plynu u motocyklů a je prakticky součástí gripů řídítek.
Přehazovačka
Měnič převodů za zadním kole.
Shimano TY21
Kazeta
Ozubená kolečka na zadním kole se u moderních kol připevňují pomocí kazetového spojení. Přidávají, spolu s převodníky, další převodové poměry, které může jezdec využít k optimálnímu poměru mezi šlapáním do pedálů a rychlostí otáčení poháněného kola. Kazety jsou samostatně rozebiratelné, lze vyměnit jednotlivá ozubená kolečka za jiná (nová nebo s jiným počtem zubů).
Shimano MF-TZ20-6 (14-28)
Řetěz
Přes řetěz se přenáší síla ze šlapání do zadního kola. Spojuje kazetu na středové ose a kazetu na ose zadního kola. Řetěz je třeba často olejovat.
KMC Z51 (96 links)
Přední ráfek
Kovová obruč s profilem písmene U v řezu, vytvářející místo pro duši a plášť. U kol, která jsou určena pro profesionální výkon, tedy u kol s předpokladem k většímu zatížení, jsou ráfky zdvojené. Poskytují tak vyšší odolnost a bezpečnost. V dnešní době se ráfky u běžných kol vyrábějí z duralu, u speciálních kol může být jak materiál použito speciálních slitin nebo kompozitů.
KLS 406x21 (28 děr)
Zadní ráfek
Kovová obruč s profilem písmene U v řezu, vytvářející místo pro duši a plášť. U kol, která jsou určena pro profesionální výkon, tedy u kol s předpokladem k většímu zatížení, jsou ráfky zdvojené. Poskytují tak vyšší odolnost a bezpečnost. V dnešní době se ráfky u běžných kol vyrábějí z duralu, u speciálních kol může být jak materiál použito speciálních slitin nebo kompozitů.
KLS 406x21 (28 děr)
Brzdové páky
Zajišťují ovládání brzd.
APSE
Pedály
Umožňují přenesení lidské síly na převodní systém kola.
plastic
Kliky
Kovová součást spojující pedál se středem.
PROWHEEL (32) 140mm
Středové složení
Střed kola je tvořen dvěma ložisky nasazenými na středovou osu, která díky nim dokáže rotovat. Na obou koncích středové osy jsou umístěné kliky. Střed může být i zapouzdřený, všechny díly středu jsou tak zalisované do plastového nebo kovového pouzdra, který se bez dalších úprav připevní do rámu kola za pomoci závitu. U zapouzdřeného středu je vůle a odpor otáčení přesně a předem nastaven, další výhoda je odolnost proti prachu a vodě. Oproti tomu středy, které takovou výhodu nemají, musí být často čištěny a seřizovány.
cartridge (126mm)
Řídítka
Řídítka jsou spojena s představcem a jsou určena k ovládání kola a současně k připevnění brzdových pák, pák řazení, gripů (měkké rukojeti k uchopení řidítek) a dalších doplňků, jako je cyklocomputer, zvonek, mapa a mnoho dalších. Mají různé tvary, např. rovná, lomená = "vlaštovky", silniční - zahnutá dolů = "berany", speciální pro časovku - zahnutá nahoru = "kozy".
Steel RiseBar diam 25.4mm/width 550mm
Gripy
Jinak též držadla. Návleky na oba konce řidítek. Mají zajistit, aby řidítka v ruce neklouzala a dobře se držela.
kraton
Představec
Spojuje přední vidlici s řidítky. Některé typy představce jsou nastavitelné.
Kalloy diam 28.6mm/length 60mm
Hlavové složení
Soustava ložisek a misek, které umožňují pohyb řídítek, tedy zatáčení, a bezpečné ovládání předního kola za pomoci řidítek.
threadless, A-Head
Sedlo
Součást, na které se sedí. Je nasazena na sedlovku, díky níž se může změnit výška sedla.
Kellys Junior
Sedlovka
Tyč spojující rám a sedlo. Má nastavitelnou délku, aby výška sedla mohla vyhovovat různě vysokým lidem. K rámu se přidělává dnes hlavně rychloupínákem, dá se totiž rychle a bez nářadí uvolnit. Dříve se používal klasický šroub a matka.
steel diam 27.2mm/length 300mm
Hmotnost
Celková hmotnost výrobku.
10.20 kg
Rok
Modelový ročník výrobku.
2018
Dětské kolo KELLYS LUMI 30 20" - model 2018 - alternativy - vše skladem