Úvod > Jak vybrat rotoped?

Jak vybrat rotoped?

Rotoped je tradiční a osvědčený fitness stroj. Posílíte na něm především stehenní, hýžďové a lýtkové svalstvo. Pravidelné cvičení na rotopedu formuje postavu, zlepšuje fyzickou kondici a napomáhá hubnutí.

Nemusíte chodit do posilovny ani fitcentra – na rotopedu jezdíte v pohodlí domova. Jak říká jeden z uživatelů: „Pro lidi se sedavým zaměstnáním je rotoped super procvičení, stejně tak pro starší nebo obézní.“ Také maminkám se líbí, že mohou při ježdění dohlížet na děti.

Základní doporučení a tipy pro výběr rotopedu

  • Před výběrem zvažte, kdo a jak často bude rotoped používat. Zda rekreační cvičenec, starší člověk k rehabilitaci, více osob (celá rodina), nebo profesionální sportovec?
  • Zohledněte váhu a výšku cvičícího (respektujte doporučené hodnoty zatížení rotopedu). Pro velmi vytížené rotopedy požadujte nejvyšší kvalitu.
  • Podstatná je i kvalita sedla – zaměřte se na jeho anatomické provedení a materiál.

Zvolte typ rotopedu

Připlaťte si za kvalitnější výbavu a více funkcí

Jste-li náročnější sportovec, vybírejte mezi dražšími rotopedy (využijte slevové akce). Jsou elektronicky ovládané, mají těžší zátěžové kolo, vyšší nosnost a hrudní pás, díky kterému dosáhnete efektivnějšího cvičení.

Propojte stroj s tabletem, jezděte a bavte se!

IN jsou modely rotopedů přizpůsobené k propojení s tabletem nebo smartphonem, díky nimž si virtuálně zajezdíte na zajímavých místech světa.

Trh nabízí rovněž robustní horizontální rotopedy, tzv. recumbenty. Sedí se na nich s opřenými zády a nohama před sebou. Využijí je osoby s bolestmi zad, zhoršenou stabilitou nebo nadváhou. Přát si můžete také 2v1 recumbent s veslovacím trenažérem, mini, skládací i luxusní rotoped.

Jaké parametry sledovat při výběru rotopedu?

  • Brzdný systém – vyskytuje se většinou magnetický, který zajišťuje plynulý a tichý chod rotopedu. O něco lepší je indukční (elektromagnetický) brzdný systém.
  • Rám – doporučené zatížení (hmotnost a výška cvičence), design a ergonomie. Maximální nosnost rotopedu má být vždy o něco vyšší než je hmotnost nejtěžšího cvičence.
  • Zátěžové kolo – od 4 do 10 kg. Správná hmotnost je důležitá pro kvalitu a intenzitu tréninku. Těžší kolo zaručuje plynulejší a vyrovnanější chod, a tím i účinnější trénink.
  • Středové uložení zátěžového kola – má odpovídat intenzitě tréninku. Plynulý a tichý chod rotopedu garantují strojní kuličková ložiska.
  • Sedlo preferujte anatomicky tvarovaná sedla a gelová sedla (není pravda, že čím větší sedlo, tím pohodlnější cvičení). Důležitá je možnost nastavení výšky sedla rotopedu. Většina rotopedů umožňuje nastavení sedla v podélném směru.
  • Řídítka – polohovatelná jsou standard. Správné nastavení polohy řídítek je nezbytné pro efektivní a pohodlný trénink.
  • Pedály – normou jsou balancovaná (vyvážená) šlapátka s nastavitelnými páskami pro bezpečné a účinné cvičení.
  • Počítače a snímače tepové frekvence – jednoduchý počítač je dnes součástí každého rotopedu. Měří rychlost, ujeté kilometry a čas cvičení. Profesionální modely rotopedů nabízejí nadstandarní funkce, např. měření tepové frekvence, počet spálených kalorií, nastavení profilu trasy a podobně.

O co se ještě zajímat při výběru rotopedu?

  • Tichý chod, transportní kolečka, seřizovací nožičky na vyrovnání nerovností podlahy.
  • Další funkce – profesionální stroje umožňují připojení hrudního pásu a přizpůsobují rychlost tepové frekvenci cvičence, nabízejí tréninkové programy, změření tělesného tuku, orientační test tělesné kondice, senzory zabudované v rukojetích a podobná vylepšení pro atraktivitu tréninku.
  • Záruka, servis, náhradní díly – praktické je využít montáž zdarma a servis rotopedu u Vás doma.

Vyberte si rotoped domů

Český košík roku 2015 Ověřeno zákazníky Finalista Shop roku 2015 Shop roku 2011 Záruka 5 let Apek - certifikovaný obchod