Úvod > 10 zdravotních benefitů paddleboardingu

10 zdravotních benefitů paddleboardingu

10 zdravotních benefitů paddleboardingu


Paddleboaring je aktivita snadnější než windsurfing, a také o moc zábavnější než obyčejné plavání či běh. Nejsou k němu zapotřebí žádné předražené kurzy, dá se provádět na téměř jakékoliv vodní ploše a získáte s ním kupu nových, neopakovatelných zážitků. Kromě těchto nesporných výhod má ovšem paddleboarding také spousty benefitů, které se týkají naší fyzické kondice či duševního zdraví. 
Vypsali jsme vám zde 10 největších.

  1. Zlepšuje rovnováhu –  Pro pádlování na SUP je velmi důležitý cit pro rovnováhu a vzpřímený postoj, což vyžaduje vnitřní stabilitu a sílu v nohou k udržení rovnováhy.
     
  2. Celotělový trénink – Podle lékařských studií je paddleboarding sportem, při kterém dochází k zapojení téměř všech svalových partií v těle.  Svaly na nohou, na břiše a na zádech se starají o zajištění správného těžiště a stabilizaci těla, zatímco paže a ramena jsou využívány k pohybu paddleboardu na vodě. Navíc se jedná o aerobní sport, který je velmi přínosný pro srdce i plíce.
     
  3. Nízká zdravotní rizika – Při paddleboardingu zatěžujete rovnoměrně celé tělo, proto je velmi nepravděpodobné poškození šlach či kloubů. Pro svou nenáročnost je paddleboarding také vhodný pro všechny sportovce, u kterých došlo ke zranění, a přesto se během doby rekonvalescence nechtějí vzdát pohybu a tréninku.
     
  4. Snižuje stres – Voda přirozeně zklidňuje tělo a cvičení pomáhá snižovat stres. Přidejte k tomu všemu uklidňující zvuky jako je klouzání po vodě, tep svého srdce a zpěv ptáků. Najednou cítíte, jak všechen nahromaděný stres minulých dní povoluje své sevření a vy se cítíte volní a plní energie.
     
  5. Zvyšuje celkovou pevnost těla – Poté, co na paddleboardu strávíte celý den, se nejspíše budete cítit unavení s mírnou bolestí v celém těle. Bolest po sportu je ale jen přirozená obrana těla a znamená to, že příště budete o to silnější a tělo bude pevnější.
     
  6. Kardio cvičení – Pokud budete na vodě trávit dostatek času, stane se pro vás paddleboarding perfektní nástroj pro kardio cvičení. Závody s přáteli jsou ideální motivací, kdy v rámci zábavy a hecování dostanete svou tepovou frekvenci do vyšších hodnot.
     
  7. Užitečné při rehabilitaci zranění – Vzhledem k nízkým zdravotním rizikům může být paddleboarding využívám i jako ideální rehabilitační pomůcka pro lidi po úrazech či lidi s jakýmkoliv jiným zdravotním problémem. Paddleboarding je totiž velmi ohleduplný k vašim svalům i kloubům.
     
  8. Zlepšuje vytrvalost – Jakmile si osvojíte základní principy paddleboardingu, začnete si budovat svoji kondici a vytrvalost každým momentem stráveným na vodě.
     
  9. Lepší kardiovaskulární zdraví – Vzhledem k tomu, že SUP je náročností velmi podobný běhu, aerobiku či dokonce cross-tréninku, je dokázáno, že snižuje riziko výskytu infarktu, mozkové mrtvice a s nimi souvisejících onemocnění.
     
  10. Umožňuje propojení s přírodou – Čas strávený na vodě působí jako výborný uklidňující a relaxační prostředek. Pobyt v přírodě má také pozitivní vliv na naši psychiku a duševní rozložení. Kromě toho pobyt na slunci razantně zvyšuje vstřebávání pro nás tolik potřebného vitamínu D.
 

Věděli jste také,že…?
Během jedné hodiny paddleboardingu spálíte mnohonásobně více kalorií než při běhu či cyklistice?
Paddleboarding je také o mnoho zábavnější, takže spalujete své nechtěné tuky během příjemně strávených chvil na vodě. 

 

Mohlo by Vás zajímat: 

 
Český košík roku 2015 Ověřeno zákazníky Finalista Shop roku 2015 Shop roku 2011 Záruka 5 let Apek - certifikovaný obchod