Horské elektrokolo Crussis e-Atland 7.5 - model 2020
+ dárek: 3 měsíce členství v Gymbee.cz
+ dárek: Outdoorová kamera inSPORTline ActionCam III
Skvělé pánské MTB e-kolo s 27,5" koly a výkonným motorem pro pohodlnou jízdu terénem i po silnici! Užijte si skvělé vyvážení, hydraulické brzdy i přizpůsobivou vidlici.
Doporučujeme přikoupit
- Popis
- Parametry
- Alternativy (8)
- Video (2)
Horské elektrokolo Crussis e-Atland 7.5 - model 2020
Crussis e-Atland 7.5 je výkonné e-kolo pro jízdu přírodou, které bez problémů zvládne i silnici či cyklosezku a spolehlivě vás doveze na místa, na která jste se dosud ještě neodvážili. Díky baterii s kapacitou 14,5 Ah ujedete v závislosti na terénu až 130 km! Geometrie hliníkového rámu zajišťuje skvělou ovladatelnost a plně integrovaná baterie společně se středovým motorem pak zajišťuje perfektní vyvážení.
Kola o velikosti 27,5" jsou pokryta kvalitními plášti Maxxis Forekaster a udržují si tam vysokou přilnavost i v terénu. O bezpečí za jízdy se pak starají kotoučové hydraulické brzy. Aby pro vás jízda byla co nejpohodlnější, je kolo vybaveno vidlicí Suntour XCM. Na LCD displeji si jednoduše zvolíte jeden z 5 stupňů asistence, a dokonce tam najdete i USB port na dobíjení chytrého zařízení. Na takové kolo je zkrátka radost nasednout a vyrazit!

Přizpůsobivá vidlice
Elektrokolo e-Atland 7.5 je vybaveno odpruženou vidlicí s pružinovým tlumením SUNTOUR XCM HLO DS 27,5" se zdvihem 100 mm. Vidlice se skvěle přizpůsobuje váze cyklisty – stačí pootočením upravit přepětí pružiny a adaptovat se tak na váhu a styl jízdy jezdce. Vidlice pak skvěle tlumí nárazy při jízdě v terénu, zatímco na rovném terénu zbytečně nepruží. Vidlici lze samozřejmě uzamknout.
Kvalitní baterie
Srdcem elektrokola je baterie Panasonic 36V/14,5 Ah (522 Wh), zcela integrována do rámu. V kombinaci se středovým motorem tak přispívá k ideálnímu vyvážení celého kola. Na jedno nabití vás takto silná baterie doveze až 130 km daleko (v závislosti na profilu trati). Baterie je vybavena BMS deskou (Battery Management System), která ji chrání před přehřátím, zkratem nebo přebitím.
Super výkonný motor
Bafang Max Drive s točivým momentem 80 Nm je vybaven torzním snímačem šlapání, což znamená, že čím intenzivněji se při jízdě namáháte, tím více vám motor dopomůže.
Barevný LCD displej zobrazuje informace o aktuálním stavu baterie, využívaného stupně asistence, rychlosti a ujeté vzdálenosti. Dále je vybaven USB portem pro dobíjení mobilních zařízení (telefon, navigace, osvětlení).
Skladování a údržba baterií: Baterii (případně celý produkt včetně baterie) skladujte na stinném, suchém místě v teplotách mezi 10 °C a 20 °C. Před delším nepoužíváním ji plně nabijte a alespoň jednou za měsíc opět dobijte na 100% kapacity.
Elektrokola CRUSSIS jsou sestavována přímo na území České republiky pod profesionálním dozorem a ve spolupráci s cyklo odborníky. Tato progresivní česká značka je zárukou kvality, moderního designu a maximálního požitku jízdy.
Naše tipy - mohlo by Vás zajímat:
- Nevíte si rady s výběrem správné velikosti a typu kola? Více se dozvíte v našem rádci.
- Nevíte si rady s výběrem elektrokola? Navštivte našeho rádce.
- Chcete si před nákupem elektrokolo otestovat? V našich testovacích centrech to není problém.
- Přečtěte si více o profesionálním garančním i pozáručním servise kol na našich prodejnách.
Technický popis:
rám | Alu 6061 (18“, 20“) |
---|---|
motor | BAFANG MAX drive 250W/500W*, středový, 80 Nm |
baterie | Panasonic Li-ion 36 V/14,5 Ah (522 Wh) |
nabíječka | 2 Ah |
dojezd | až 130 km |
měnič | SHIMANO Deore RD-M592 |
řazení | SHIMANO Alivio SL-M4000 |
převody | 1 x 9 |
kazeta | Shimano CS-HG400-9, 9 rychlostí, 11-36 zubů |
řetěz | KMC X9 |
vidlice | SUNTOUR XCM HLO DS 27,5", zdvih 100 mm, uzamykatelná z vidlice |
brzdy | Hydraulické TEKTRO HD-M285, rotor 180/160 mm (přední/zadní) |
ovládání | LCD panel s USB, 5 stupňů asistence (barevný displej) |
pláště | MAXXIS Forekaster 27,5*2,35 |
ráfky | CRUSSIS 27,5", dvojitý, vložkovaný, 32D |
náboje | CRUSSIS disc, ložisko věneček, 32D |
hlavové složení | Semi 11/8 |
představec | CRUSSIS Al, 60 mm, pevný |
řídítka | CRUSSIS Al, 740 mm |
gripy | CRUSSIS 100% silikon |
pedály | WELLGO, alu s odrazkou |
sedlovka | CRUSSIS se zámkem, 31,6 / 350 mm |
sedlo | Selle ROYAL |
nosnost | 120 kg |
* Standardní výkonnost motoru je 250 W, nicméně v případě potřeby (například při intenzivní jízdě do kopce) lze po dobu krátkého intervalu dosáhnout maximálního výkonu 500 W.
Pozor: Z výroby je omezení rychlosti nastaveno na 25 km/h tak, aby splňovalo normy pro provoz elektrokol na pozemních komunikacích. I když lze u některých značek rychlostní limit přenastavit na vyšší hodnotu, je třeba si uvědomit, že v takovém případě již elektrokolo příslušné normy nesplňuje a nesmí být použito k jízdě na pozemních komunikacích!
Předpokládaný maximální dojezd je zásadně silně závislý na nejrůznějších podmínkách. Mezi některé z těchto faktorů patří zvolený stupeň podpory, hmotnost jezdce, povaha terénu, vítr, tlak pneumatik a jejich vzorek a okolní teplota. Veškeré dojezdy platí pro optimální podmínky. Optimální či ideální podmínky jsou: rovný/plochý terén bez protivětru, okolní teplota 20 °C, mimořádně úzké bezprofilové pneumatiky nahuštěné na doporučený tlak, používání ekonomického jízdního režimu (pokud takovým kolo disponuje), hmotnost cyklisty pod 70 kg.
CRUSSIS tabulka velikostí elektrokol
Velikost rámu | Výška jezdce |
---|---|
17″ | 155-175 cm |
18″ | 160-180 cm |
19″ | 165-185 cm |
20″ | 170-190 cm |
21″ | 175-195 cm |
Horské elektrokolo Crussis e-Atland 7.5 - model 2020 - Dokumenty ke stažení
![]() |
Návod k použití |
![]() |
Návod k sestavení elektrokola |
Horské elektrokolo Crussis e-Atland 7.5 - model 2020 - parametry
12" (pro výšku postavy 90 - 110 cm)
14" (pro výšku postavy 95 - 115 cm)
16" (pro výšku postavy 100 - 125 cm)
18" (pro výšku postavy 105 - 125 cm)
20" (pro výšku postavy 105 - 135 cm)
24" (pro výšku postavy 115 - 155 cm)
26" (pro výšku postavy 155 cm a více)
27,5" (pro výšku postavy 155 cm a více)
28" (pro výšku postavy 155 cm a více)
29" (pro výšku postavy 155 cm a více)
Udává přibližný čas, kdy se akumulátor dobije z vybitého stavu na 100% své kapacity.
Předpokládaný maximální dojezd je zásadně silně závislý na nejrůznějších podmínkách. Mezi některé z těchto faktorů patří zvolený stupeň podpory, hmotnost jezdce, povaha terénu, vítr, tlak pneumatik a jejich vzorek a okolní teplota. Veškeré udávané dojezdy platí pro optimální podmínky. Optimální či ideální podmínky jsou: rovný/plochý terén bez protivětru, okolní teplota 20 °C, mimořádně úzké bezprofilové pneumatiky nahuštěné na doporučený tlak, používání ekonomického jízdního režimu (pokud takovým kolo disponuje), hmotnost uživatele pod 70 kg.
Výhodou rámů z hliníkových slitin je většinou spíše nízká hmotnost (záleží ještě na konkrétní slitině) a boční tuhost rámu v kombinaci s přijatelnou cenou, a je jimi proto osazována většina kol. Výhodou ocelových rámů je jejich pružnost, odolnost vůči nárazům a nízká cena, jsou ovšem znatelně těžší než hliníkové. Karbonové rámy pak dosahují vcelku vysoké pevnosti a přitom extrémní lehkosti konstrukce. Tato technologie je pak ovšem vykoupena vyšší cenou, proto tyto rámy najdeme až u high-endových modelů, kde "se počítá každý gram".
Brzdy patří mezi nezbytnou bezpečnostní součást kola. Máme 2 nejběžnější typy a to kotoučové a čelisťové (ráfkové).
Kotoučové brzdy jsou účinnější, především jejich hydraulická varianta, avšak náročnější na údržbu, naopak čelisťové jsou jednoduché na servisování, a to díky jednoduchosti jejich systému. Mezi další brzdné systémy patří bubnové nebo tzv. torpédo (u dětských kol), fungující na "zašlápnutí" dozadu.
Slouží k uchycení předního kola a k připevnění přední brzdy. Značná část vidlic být odpružená.
Umístění motoru na elektrokole. Nejefektivnějším a neijintuitivnějším systémem je aktuálně centrální pohon.
Odpružení rapidně zlepšuje komfort jízdy.
Brzdy patří mezi nezbytnou součást kola. Máme 2 nejběžnější typy a to kotoučové a čelisťové (ráfkové). Kotoučové brzdy jsou účinější, avšak těžší na údržbu, naopak čelisťové jsou snadnější na údržbu s delší životností. Mezi další brzdné systémy patří bubnové nebo tzv. torpédo (u dětských kol).
Brzdy patří mezi nezbytnou součást kola. Máme 2 nejběžnější typy a to kotoučové a čelisťové (ráfkové). Kotoučové brzdy jsou účinější, avšak těžší na údržbu, naopak čelisťové jsou snadnější na údržbu s delší životností. Mezi další brzdné systémy patří bubnové nebo tzv. torpédo (u dětských kol).
Páčky nebo otočné rukojeti na řidítkách, případně rámu kola, ovládájící změnu poměru otáčení ve vztahu předního ozubeného kola (trojpřevodník) a zadního ozubeného kola (kazeta) za pomoci přesmykače a přehazovačky.
Nejčastěji se setkáváme s páčkovým řažením, které obvykle obsahuje i přesný ukazatel převodu. U dětských a juniorských kol se pak často objevuje intuitivní otočné řazení, které je nenáročné na sílu, připomíná přidávání plynu u motocyklů a je prakticky součástí gripů řídítek. Pákové řazení je osazováno především u silničních kol s řídítky ve tvaru "beranů", kde je součástí brzdových pák, a přeřazuje se pohybem páky směrem do boku.
Velikost rámu je uvedena v palcích. Každá velikost je vhodná pro určitou výšku postavy, kde všeobecně platí:
Výška postavy | Horská kola | Crossová kola | Silniční kola |
150 - 155 cm | 15" - 16" | 16" | 50 - 52 cm |
155 - 160 cm | 16" | 16" | 52 cm |
160 - 165 cm | 16" - 17" | 17" | 52 cm |
165 - 170 cm | 17" - 18" | 17" - 18" | 52 - 54 cm |
170 - 175 cm | 18" - 19" | 18" - 19" | 54 - 56 cm |
175 - 180 cm | 19" - 20" | 19" - 20" | 56 - 58 cm |
180 - 185 cm | 20" - 21" | 20" - 21" | 58 - 60 cm |
185 - 190 cm | 21" - 22" | 21" - 22" | 60 cm |
190 - 195 cm | 22" - 23" | 22" - 23" | 62 cm |
195 a víc | 23" a víc | 24" | 62 - 64 cm |
Dodržováním maximálního zatížení výrazně zvyšujete životnost výrobku a zabraňujete nadměrnému opotřebení jeho částí. Maximální nosnost nedoporučujeme překračovat.
Modelový ročník výrobku.