Úvod > Sestavte si vlastní činku

Sestavte si vlastní činku

Sestavte si vlastní činku

Chtěli byste doma vlastní činku? Poradíme Vám!

V nabídce značky inSPORTline naleznete opravdu široký výběr všech typů činek, kotoučů i příslušenství a vybrat si tak může opravdu každý. Obouruční činkové osy se mohou lišit v několika svých parametrech jako je délka osy, tloušťka osy, dále podle typu upevnění samotných kotoučů či dle zakřivení (tvaru) činky.

Správná délka osy je základ:

Podle typu využití činky vybírejte vhodnou délku osy. Pro běžné vzpírání lze využít činky o délce 160 nebo 180 cm. Jiný případ nastává tehdy, chcete-li činku využít pro bench press prováděný na konkrétní bench lavici, jejíž součástí jsou stojné tyče pro odložení činky. V tomto případě musíte znát vnější rozteč těchto stojek a činku této rozteči přizpůsobit. Nejčastěji lze v těchto případech využít osu s délkou 180 cm, ale jsou i případy, kdy je nutné pořídit osu delší. V případě, že se rozhodnete osu pořídit v kombinaci s bench lavicemi inSPORTline, pak se rozteč stojných tyčí dozvíte u každé námi nabízené bench lavičky.

 

Tloušťka 30 nebo 50 mm?

V nabídce činkových os inSPORTline naleznete osy s tloušťkou 30 a 50 mm. Pro běžné domácí využití se většinou využívají osy s tloušťkou 30 mm, v profesionálních podmínkách pak spíše osy s tloušťkou 50 mm.
Je v podstatě jedno, kterou tloušťku hřídele si vyberete, pouze je potřeba tomuto výběru dále přizpůsobit výběr samotných kotoučů.

Jaký zvolit typ upevnění kotoučů?

Činkové osy inSPORTline nabízí dva základní systémy upevnění činkových kotoučů. První způsob je upevnění kotoučů na bázi pružinové objímky. Tento způsob je výhodný pro svou nižší cenu a rychlost samotné manipulace s kotouči. Jednoduchým stlačením dochází k rozevření objímky a její stažení z osy - manipulace s kotouči je proto poměrně rychlá. Druhý způsob je upevnění závitem. Tento způsob je výhodný pro vysokou pevnost, drobnou nevýhodou je o něco delší časová náročnost v případě manipulace s kotouči, kdy je nutné objímku vždy úplně vyšroubovat a poté znovu našroubovat zpět.

 

Rovnou nebo zakřivenou osu?

Pokud se rozhodujete pro pořízení osy, kterou chcete dále využívat pro bicepsové vzpírání vestoje, případně pro bench press vleže, pak  je namístě zvolit klasickou rovnou osu bez zakřivení. Naopak osy se zakřivením (např. typu RZ) jsou vhodné pro specifičtější cviky jakými jsou cviky pro posilování tricepsů apod.

Typy kotoučů:

V nabídce kotoučů inSPORTline naleznete opět několik druhů kotoučů, které se od sebe svými parametry liší. Co do materiálu se kotouče rozdělují na ocelové a cementové. Ocelové kotouče, jak již název napovídá, jsou vyrobeny z oceli a jsou tak v komerční i nekomerční sféře velmi oblíbené pro svou vysokou odolnost. Často se u nich můžeme setkat s dodatečnou povrchovou úpravou například pomocí změkčené vinylové vrstvy či pogumováním. Naproti tomu cementové kotouče jsou kotouče vyrobené z lisované cementové náplně, která je z vnější části potažena velmi tuhým plastovým skeletem, který zajišťuje 100% tvarovou stálost. Výhodou cementových kotoučů je podstatně nižší pořizovací cena. Pro ty z Vás, kteří jste se s cementovými kotouči doposud nesetkali nutno doplnit, že cementový kotouč je sám o sobě absolutně tvrdý, pevný a pro účely domácích posiloven dnes velmi vyhledávaný. Existují také kotouče s vnitřními otvory pro ruce, které lze mimo činkové posilování využít také samostatně jako jednoruční či obouruční činku pro posilování bicepsů i tricepsů. Tyto kotouče bývají označovány přívlastkem ERGO a mohou být vyráběny jak z oceli tak i z cementovoé výplně.


Tým inSPORTline...



Český košík roku 2015 Ověřeno zákazníky Finalista Shop roku 2015 Shop roku 2011 Záruka 5 let Apek - certifikovaný obchod