Úvod > Jak vybrat posilovací věž

Jak vybrat posilovací věž

Posilovací věž je multifunkční fitness stroj, který kombinuje bench-press, kladku i adaptéry na posilování nohou, čímž umožňuje velké množství cviků a trénink celého těla. Získáte v ní praktickou kombinaci posilovacích strojů za výhodnou cenu. Díky variabilitě zátěže si můžete věž přizpůsobit, i když s posilováním teprve začínáte, nebo potřebujete rehabilitovat.

Konstrukce posilovací věže

Základem posilovací věže je obvykle univerzální posilovací lavice s polohováním a zádovou opěrkou. Kromě dalších stanovišť mají věže také horní a spodní kladku. Důležitá jsou také převodová lanka, která musí být vyrobena z odolných materiálů (stejně jako kladky a ložiska).

Rozlišujeme posilovací věže:

  • s deskovým závažím – zátěž tvoří kompaktní sada destiček (cihliček)
  • s kotoučovým závažím – zátěž tvoří samostatné kotouče a činky odpovídající průměru nakládacího trnu

Typy posilovacích věží

  • Bench-pressové věže – upevňují se na konstrukci a slouží k posilování trapézových a prsních svalů. Praktičtější je však kombinovaná posilovací věž.
  • Kombinace kladky a bench-pressu – umožňuje efektivní posilování všech svalových skupin horní i dolní části těla. Kladkové stroje tvoří rám, lano a kladky. Taháním za lano zvedáme závaží, čímž procvičujeme trapézové svaly, tricepsy i bicepsy.
  • Adaptéry na nohy – v nabídce je množství leg-pressů, přídavných strojů na předkopávání a zakopávání, stroje pro dřepy, snožování a další.

Nejvíce žádané jsou kombinované posilovací věže – kladka a bench-press s přídavnými stroji na nohy (leg-press). Na jednom zařízení tak zvládnete celotýdenní „posilovací menu" – vytrénujete bicepsy, prsní svaly i dolní končetiny. Horní kladka slouží k posílení rukou a zádových svalů, spodní kladka simuluje efektivní veslování, boční kladky jsou pro bicepsy, předkopávání či zakopávání posiluje nohy a na lepších věžích procvičíte i upažování a rozpažování.

Klíčový parametr: maximální zatížení věže

Na výběr je řada modelů posilovacích věží s nosností do 130, někdy až do 150 kg (pro vysoké sportovce do výšky 2 m). Protože je posilovací věž těžké zařízení (což potvrzuje její stabilitu a kvalitu), nepodceňujte maximální zatížení udané výrobcem. Předejdete tím zbytečným zraněním.

Všeobecně platí, že čím dražší věž, tím lepší má ergonomii a rozsah pohybu. Hotelové a veřejné posilovny vyžaduji robustnější stroje než domácí posilovny. Ale i v případě intenzivního domácího tréninku se vyplatí investovat do konstrukčně vyspělé posilovací věže.

Máte dostatek prostoru pro posilovací věž?

Pro posilovací věž rezervujte prostor o rozměrech asi 3 m na délku a 2,5 m na výšku. Před nákupem posilovací věže zvažte i to, zda chcete posilovat pouze horní část těla, nebo i dolní končetiny. K dispozici jsou však i univerzální věže pro stísněné prostory. U veškerého fitness vybavení vyžadujte záruku alespoň 5 let. Standardem se stala i bezplatná doprava, servis u zákazníka a u dražších modelů montáž zdarma.

6 hlavních kritérií volby posilovací věže

  1. Účel použití
  2. Maximální nosnost
  3. Rozměry a skladnost
  4. Cena versus kvalita
  5. Servis a montáž
  6. Délka záruky

100 cviků na posilovací věži

K domácímu, spíše rekreačnímu posilování, ale i pro domácí trénink sportovců stačí levnější posilovací věže, které přitom zajišťují všestranné ergonomické posilování – i 100 cviků:

  • bench press
  • multi press
  • různé přítahy
  • procvičování břicha
  • posilování prsních svalů (butterfly)
  • cviky před i za tělem
  • simulace veslování
  • steppery s nastavením zátěže pro posílení svalů na nohách
  • předkopávání, zakopávání
  • a další cviky, některé i s elektronickým počítačem

Posilujte na věži jednotlivé svalové skupiny:

  • horní končetiny – bicepsy a tricepsy
  • dolní končetiny – předkopávání, mrtvý tah s napnutýma nohama, zakopávání
  • hrudník a záda – soupažný tlak vsedě, tlak na prsa; využití obouručního madla, stahování horních kladek
  • ramena – přítahy madla zespod vestoje, přítahy (veslování)
  • břicho – zkracovačky

Pěkná posilovací věž – základ domácí posilovny

Při výběru posilovací věže pro domácí použití se určitě zaměřte také na její vzhled a pohodlí při cvičení. Současné posilovací věže jsou natolik designově a esteticky vydařené, že mohou i dotvářet bytové zařízení, například pokoj teenagera. S volbou toho pravého stroje Vám mohou pomoci i recenze uživatelů.

Už jste se definitivně rozhodli pro pořízení posilovací věže? Dobrá volba. Tento univerzální stroj k domácímu cvičení s velkým efektem nárůstu svalů a kondice Vám pomůže k pevnému zdraví a většímu sebevědomí.

Stačí, když posilovací věž doplníte jednoručními činkami, rotopedem (nebo eliptickým trenažerem), a Vaše domácí posilovna je zařízená. Ať Vám dobře slouží dlouhá léta!

Český košík roku 2015 Ověřeno zákazníky Finalista Shop roku 2016 Finalista Shop roku 2015 Shop roku 2011 Záruka 10 let Apek - certifikovaný obchod