Vážení zákazníci, rádi bychom Vás informovali, že od 17.08.2018 do 24.08.2018 bude probíhat inventura náhradních dílů. Reklamační a Servisní oddělení budou pracovat s omezením. Děkujeme za pochopení.
Úvod > TOP 5 cviků s činkami na doma

TOP 5 cviků s činkami na doma

Činky jsou ideálním sportovním náčiním na doma pro muže i ženy v jakémkoliv věku. Posilování s jednoručními činkami rozvíjí dynamickou vytrvalostní sílu a zpevňuje svaly ramen, paží, hrudníku a zad. Připravili jsme pro vás TOP 5 cviků s činkami. Zároveň jsou to cviky základní, vhodné pro začátečníky.
 

Hned se do toho pustíme!

Najděte si kousek volného prostoru a zajistěte přísun čerstvého vzduchu. Přejděte do stoje rozkročného v šíři boků. Uchopte do každé ruky činku s váhou 1–2 kg nadhmatem (hřbety rukou otočenými nahoru, s palcem dovnitř). Připažte, ruce mějte volně podél stehen a při cvičení nezvedejte ramena. Jednotlivé cviky vykonávejte s výdechem, při pohybu zpět se nadechujte. Čím více opakování, tím větší posilující účinek. Zpočátku to však nepřehánějte, abyste si nenamohli ruce a záda.

  1. Předpažujte – posilujete přední část deltového svalu (na ramenním kloubu).
  2. Upažujte – posilujete střední část deltového svalu.
  3. Zapažujte – posilujete zadní část deltového svalu a triceps.
  4. Vzpažujte – posilujete zádové svaly a deltový sval.
  5. Uklánějte se v připažení, střídavě vlevo a vpravo – posilujete šikmé břišní svaly.

Variace uvedených cviků s činkami se vykonávají z upažení, předpažení, připažení pokrčmo či vzpažení a posilují svaly zad nebo paží. Kromě počtu opakování ovlivňuje efekt cvičení také základní poloha paží, technika a rychlost pohybové dráhy.

Více o cvičení s činkami

S činkami nikdy necvičte švihem, pouze plynulým pohybem. Zařazujte i statické polohy – výdrže. Jednoruční činky do váhy 1,5 kg využijete při gymnastickém aerobiku i jako doplňkovou váhu při kondiční chůzi a lehkém běhu. Můžete je přidat všude tam, kde nepoužíváte náčiní.

A jak často zařadit cvičení s činkami? Nejlépe 2× týdně, protože se po něm musí svaly 2 až 3 dny regenerovat. Po delší době pravidelného intenzivního cvičení (až do projevů únavy) můžete postupně zvyšovat zátěž. K tomu budete potřebovat sadu činek o různé váze nebo činky s vyměnitelnými kotouči. Zátěž zvyšujte po 0,5 kg, až do 5 kg u jednoruček.
Cvičit doma s činkami je praktické – šetříte čas, peníze a zvládnete přitom dohlédnout na chod domácnosti.

Český košík roku 2015 Ověřeno zákazníky Finalista Shop roku 2016 Finalista Shop roku 2015 Shop roku 2011 Záruka 10 let Apek - certifikovaný obchod
Eshop inSPORTline používá soubory cookies k optimalizaci obsahu a zlepšování zážitku z nakupování. Nakupováním u nás s tímto souhlasíte.  Více o cookies Rozumím