Vážení zákazníci, rádi bychom Vás informovali, že od 17.08.2018 do 24.08.2018 bude probíhat inventura náhradních dílů. Reklamační a Servisní oddělení budou pracovat s omezením. Děkujeme za pochopení.
Úvod > Jak vybrat činku na posilování

Jak vybrat činku na posilování

Jednoruční činky představují základní sportovní náčiní pro domácí i profesionální posilování. Činka je univerzální – procvičí veškeré svalové skupiny. Povíme si, jak ji co nejlépe vybrat.

Jak vybrat činky

Provedení činky

Podle provedení rozlišujeme především nakládací činky a nedokládací činky (s pevně danou hmotností). Do domácí posilovny jsou vhodnější činky s možností úpravy zátěže. Sledujte u nich průměry trnů, abyste mohli kotouče případně přidat k posilovacímu stroji nebo k obouruční ose. Činky s pevně danou zátěží jsou zase ideální pro veřejné posilovny, kluby a fittness centra (pro skupiny cvičenců).  Podle provedení vybírejte:

  • Nakládací činky – rychlá úprava hmotnosti závaží činky umožňuje mnoho druhů cvičení všem výkonnostním kategoriím uživatelů. U každé činky je uvedeno rozmezí její hmotnosti (například 3–18 kg). Součástí sady jsou závaží (kotouče) s různou hmotností, hřídele a bezpečnostní objímky. Průměr hřídele a otvoru kotouče musí být vždy shodný (například 30 mm).
  • Univerzální činky – s pevně danou hmotností (od 2 do 60 kg). Výhodou je ergonomicky tvarovaná rukojeť a protiskluzové vroubkování. Patří zde i Vin-Bell a Ketlebel činky ve tvaru zvonu nebo pěnová činka do vody.
  • Činky na aerobik, běh, fitbox a další sporty – s pevně danou hmotností (od 0,5 do 3 kg), pro efektivnější cvičení. Obvykle se prodávají v balení po dvou kusech.
  • Činkové sady – s podkategoriemi chromové, šestihranné, ocelové, pogumované a polyuretanové činky (jsou vhodné do sady).

Materiál činky

Povrchová úprava kovové (ocelové) činky je většinou chrom, plast, vinyl, a výplň kotoučů ocel nebo cement. Lepší než plastové jsou chromované činky, a to i pro domácí podmínky. Pogumování činky tlumí případný hluk a dopady. Při výběru materiálu se zohledňuje i atraktivita činky (například designové plastové kotouče s cementovou náplní, zářivě zelená neoprenová činka na aerobik a podobně).

Váha činky

Lehčí činky se všeobecně hodí pro ženy formující postavu, a těžší činky zase pro muže budující svalovou hmotu a zvyšující svou sílu.

Jste-li začínající nebo středně pokročilý sportovec, bude pro vás nejlepší set jednoručních činek s maximálním nákladem jedné činky 5 - 10 kg. Začátečníci se bohužel často přeceňují a vysokým nákladem činek nadměrně namáhají záda, aniž by precizně odcvičili celou sestavu.

Silový trénink můžete zahájit kdykoli – vyberte si u nás nakládací posilovací činky, pestré levné jednoručky pro kondiční cvičení i sety obsahující činky a závaží.

Jednoruční činky

Jak vybrat obouruční činku

Obouruční činka vám umožní procvičit zejména bicepsy, tricepsy, deltové a prsní svaly. Je nezbytnou součástí profesionálního i domácího posilovacího tréninku. Pro začátečníky je dostačující obouruční činka s maximální hmotností 15 - 20 kg.

A jak vybrat obouruční činku? Nejvíce žádaný je obouruční činkový set nebo vodní posilovací vak pro skvělý workout nejen u vody. Oblibu získala i všestranná fitness pomůcka, činka obouruční ve tvaru baseballové pálky. Poslouží vám při cvičení venku i doma.

Typy obouručních činek

  • Nakládací činkový set – umožňuje rychlou úpravu hmotnosti závaží, například v rozmezí 3–50 kg. Obsahuje závaží (kotouče) s různou hmotností, hřídele a bezpečnostní objímky. Průměr hřídele a otvoru kotouče se musí vždy shodovat (například 30 mm). Obouruční činky si můžete sestavit i sami, z jednotlivě zakoupených hřídelí, kotoučů a objímek. Pro běžné domácí vzpírání se nejčastěji používají činky dlouhé 160 nebo 180 cm, s průměrem 30 mm (ověřte rozteč stojných tyčí u vaší bench lavice). Nejlepší jsou pro ně ocelové kotouče s povrchovou úpravou chrom, avšak levnější a rovněž odolné jsou cementové kotouče v plastovém obalu. Vrcholem kvality je olympijská činka.
  • Posilovací vak s úchopy – s pevně danou hmotností, vyplněný molitanem a pískem. Umožňuje procvičení veškerých svalových skupin. K dispozici je i plnitelný pytel.
  • Vodní posilovací vak – plní se vodou až do udané maximální hmotnosti.
  • Obouruční činka baseballová pálka (Clubbell) – univerzální posilovací pomůcka s pevně danou hmotností. Díky kvalitnímu materiálu (kovu) má velmi dlouhou životnost.

Vybírejte činky pohodlně online

V internetovém obchodě najdete pohromadě tradiční ruční činky, jednoruční i obouruční činky, závaží a kotouče, vzpěračské tyče, činky pro děti, stojany i vše pro cvičení s činkami pro ženy. Všechny cvičební pomůcky jsou zhotoveny podle nejpřísnějších evropských norem. Kromě popisků vám hodně napoví recenze uživatelů činek, případně využijte zákaznický online chat. Rádi vám poradíme.

Nakládací činky

Tipy pro výběr hřídelí a kotoučů

Nakládací činky, jimiž účinně posílíte především horní polovinu těla, si můžete sestavit sami, a přizpůsobit je svým požadavkům. Slouží k tomu činkové hřídele, kotouče a příslušenství. Pojďme si je přiblížit.

Zásadní je, aby průměry kotoučů odpovídaly průměru hřídele. Máte-li například hřídel o průměru 50 mm, musí mít kotouče otvor 50 mm.

Hlavní kritéria výběru hřídelí

  • Materiál – hřídel na činky se při cvičení velmi namáhá, proto musí být vyrobena z jakostní nerezové oceli. Větší nosnost než běžné hřídele mají olympijské tyče (200, 300 i více kg).
  • Délka hřídele (osy, tyče) – pro běžné vzpírání jsou určeny činky dlouhé 160 nebo 180 cm. U bench pressu přizpůsobte činku vnější rozteči stojné tyče bench lavice. Nejčastěji se používá osa 180 cm, ale v některých případech musí být delší. U bench lavice inSPORTline je rozteč stojných tyčí vždy uvedena. Kratší je hřídel na jednoruční činku (35 nebo 40 cm). Činkové osy (vzpěračské tyče) mají v e-shopu samostatnou kategorii.
  • Průměr hřídele (tloušťka osy, tyče) – obvykle 25, 30 nebo 50 mm. V domácích posilovnách se většinou využívají osy s tloušťkou 30 mm a v profesionálních fitcentrech osy s tloušťkou 50 mm. Zvolenému průměru pak musí odpovídat výběr samotných kotoučů.
  • Zakřivení (tvar) hřídele (osy, tyče) – pro bicepsové vzpírání vestoje nebo pro bench press vleže zvolte klasickou rovnou osu bez zakřivení. Osy se zakřivením (například typu RZ) využijete při posilování tricepsů a dalších specifických cviků pro jednotlivé partie.
  • Typ upevnění kotoučů – pomocí pružinové objímky, nebo závitem (pevnější, ale časově náročnější postup, který vyžaduje šroubování). Prohlédněte si bezpečnostní objímky na tyče.

Jak vybrat kotouče na činky

Nepostradatelným činkovým příslušenstvím je kotouč na jednoruční i obouruční činky.

  • Typy kotoučů – k dispozici jsou pogumované kotouče na činky, univerzální ocelová závaží i kotouče se speciální vinylovou úpravou. Vybírejte kotouče na činku s průměrem osy 25, 30 nebo 50 mm. Volitelné jsou hmotnosti a barvy kotoučů. Lepší variantou než plné kotouče jsou kotouče s úchopy. Oblibu získaly praktické a cenově výhodné sady kotoučů (nejžádanější je sada cementových kotoučů inSPORTline CEM 2× 1,25–15 kg). Speciální ERGO kotouče s vnitřními otvory pro ruce využijete také samostatně jako jednoruční či obouruční činku pro posilování bicepsů i tricepsů.
  • Materiál výplně – rozlišujeme ocelové a cementové kotouče. Oba typy jsou velmi odolné, avšak předností cementových kotoučů v plastových obalech je podstatně nižší pořizovací cena. Pro účely domácích posiloven jsou zcela vyhovující.

Pokud vám doma přibývají činky, závaží, kotouče a tyče, pořiďte si k nim speciální stojany. V e-shopu naleznete vše pro cvičení s činkami na jednom místě.

Zvolte kategorii:

Český košík roku 2015 Ověřeno zákazníky Finalista Shop roku 2016 Finalista Shop roku 2015 Shop roku 2011 Záruka 10 let Apek - certifikovaný obchod
Eshop inSPORTline používá soubory cookies k optimalizaci obsahu a zlepšování zážitku z nakupování. Nakupováním u nás s tímto souhlasíte.  Více o cookies Rozumím