Úvod > Proč běhat na běžeckém páse?

Proč běhat na běžeckém páse?

Proč běhat na běžeckém páse?


Běhání jako sportovní disciplína je člověku velmi přirozená a v současné době je na svém velkém vzestupu. Právě díky zvyšující se oblibě běhání jsou naše běžecké pásy stále populárnější pro ty, kteří se odmítají s běháním v zimních měsících na dlouhý čas rozloučit! Přinášíme Vám proto několik tipů a rad, které napoví jak správně vybrat běžecký pás...

Nebojte se běhání na běžeckém páse

Běžecké pásy za léta svého vývoje doznaly řady úprav a vylepšení a uživatelsky se tak stávají stále atraktivnější. Oproti klasickému běhání venku v přírodě nabízí běžecký pás výhody komfortu domova, jednoduše Vás neovlivní počasí a Vy si tak trénink naplánujete na čas, který Vám nejvíce vyhovuje. Dnešní běžecké pásy jsou navíc díky pístovým mechanismům sklápění skladné, díky pomocným kolečkům lehce přemístitelné a není tak problém běhat například v obývacím pokoji při sledování oblíbeného TV pořadu či hudebního kanálu.

Motor, rozměry, nosnost

Uvnitř každého motorového běžeckého pásu inSPORTline je instalován velmi silný elektromotor o síle 1 - 4 HP (koňské síly), který pohání pás během tréninku. Pásy s výkonem 1 - 2 HP jsou určeny pro spíše lehčí postavy, pro občasný domácí trénink chůze či pomalého až středně rychlého běhu. Naproti tomu pásy s výkonem 2 - 4 HP už se řadí mezi výkonné pásy vhodné i pro těžší postavy a každodenní intenzivní trénink. Pokud se obáváte, že platí pravidlo „čím výkonnější, tím hlučnější", pak pro Vás máme dobrou zprávu! Zde totiž platí, že spíše silnější motory jsou v konečném důsledku méně hlučné.

Zvažujete-li pořízení běžeckého pásu, pak by pro Vás jako jeden z rozhodujících argumentů měl být dále rozměr běžeckého pásu, potažmo rozměr běžecké plochy konkrétního běžeckého pásu. Pásy s užší a kratší běžeckou plochou opět poslouží spíše pro chůzi a pomalejší běh, naproti tomu pásy s širší a delší běžeckou plochou nabídnou podstatně větší uživatelský komfort a to i při velmi rychlém běhu.

Nosnost běžeckého pásu jako další důležitý argument. Nosnost najdete uvedenou u každého našeho pásu a dobrá rada je, že maximální nosnost běžeckého pásu by měla být vždy o něco vyšší než je hmotnost nejtěžšího cvičence! Pokud je tedy Vaše hmotnost například 80 kg a zvažujete koupi pásu s nosností 110 kg, pak je to správně. Opačně rozhodně ne!

Bezmotorový běžecký pás

Tak trochu samostatnou podkategorií jsou tzv. bezmotorové běžecké pásy. Ty fungují na principu působení těžištěm proti nakloněné rovině. Takový pás, jak již název naznačil, nemá žádný motor a jeho rozpohybování docílíte vlastní energií. Tento typ tréninku je výrazně odlišný od běhání na klasickém motorovém běžeckém páse a nutno podotknout, že často je účinnost takového tréninku srovnatelná právě s běháním na motorovém běžeckém páse. Důležité je vědět, že bezmotorové pásy jsou svou podstatou spíše simulací chůze do kopce a trénuje se zde spíše chůze nebo velmi pomalý běh. Bezmotorový běžecký pás tedy není určen pro běhání ve vyšších rychlostech kolem 6 - 10 km/hod. a je proto velmi vhodnou variantou pro ty z Vás, kterým je blíže právě tento typ pohybu.  

Technologie běžeckých pásů inSPORTline

Moderní běžecké pásy inSPORTline disponují spoustou funkčních „vychytávek", které se postarají o Váš ničím nerušený trénink na našich běžeckých pásech. Mezi ty nejdůležitější patří:

Heart Rate Control

Vyšší modely běžeckých pásů nabízejí technologii HRC, která umožní plynulé přizpůsobení tréninkového tempa Vaší aktuální tepové frekveni. Součástí takového běžeckého pásu je tzv. hrudní pás, který si lze upevnit během tréninku kolem hrudníku a bezdrátově tak snímat a přenášet informaci o Vaší tepové frekvenci do jednotky běžeckého pásu. Ten pak dokáže reagovat ve chvíli, kdy Vaše tepová frekvence přesáhne požadované hodnoty snížením či naopak zvýšením zátěže, v tomto případě rychlosti běhu.

Silent Motion Technology

Díky technologickým úpravám jsme získali výkonné motory s maximálně tichým chodem, zvýšeným chladícím efektem motoru a prodloužením životnosti. Minimalizovali jsme tak hlučnost běžeckého pásu na minimum, aby byl Váš trénink opravdu nerušeným sportovním zážitkem.
 

Shock Absorbing System 

Unikátní systém odpružení plochy běžeckého pásu pomocí speciálních silentbloků. Díky této technologii je běhání na pásech inSPORTline výrazně šetrnější k Vašim kloubům než klasické běhání venku. Technologie je ve svých modifikacích využívána u levnějších i dražších modelů běžeckých pásů.

Easy Fold System

Rozložení a složení pásu inSPORTline zvládnete jednou rukou! Jednoduchý a efektivní pístový mechanismus umožňuje velmi snadné rozložení i složení pásu, které zvládne i malé dítě!

Touch & Run ovládání

Snažíme se, aby naše běžecké pásy nabídly funkce tak, kde je opravdu hledáte. Proto jsme důležitá funkční tlačítka pro změnu rychlosti nebo sklonu pásu umístili přímo do postranních madel tak, abyste je měli kdykoliv po ruce. Složitější programy potom naleznete pod rychlými volbami přímo na hlavním ovládacím panelu běžeckého pásu. Začít i ukončit trénink dokážete jedním tlačítkem.

Hlídejte si tepovou frekvenci!

Chcete-li efektivně a správně hubnout je nutné se vyvarovat mnoha chybám, které mohou Vaši snahu znehodnotit. Není žádoucí během cvičení lapat po dechu a pohybovat se na hranici vyčerpání. Odborníci naopak doporučují sledovat při cvičení Vaší tepovou frekvenci a cvičení jí přizpůsobovat. Pokud to přeháníte a Vaše srdce bije jako o závod frekvencí kolem 180 a více úderů za minutu, Vaše snaha je z velké části zbytečná. Vaše tělo totiž není schopno v tomto stavu spalovat tuky, jejichž energetický rozklad je při takto velké zátěži jednoduše pro organismus pomalý, a proto sáhne organismus po rychlých cukrech, které se ukládají ve svalech a začne tak svaly poškozovat. 

Abyste tedy efektivně hubli = spalovali tuky, je potřeba docílit tzv. aerobní činnosti, což je dlouhodobá sportovní činnost s délkou nad 20 minut se stálou záteží pro organismus u níž vaše srdce tepe optimální rychlostí. Tato optimální tepová frekvence se u člověka pohybuje v rozmezí mezi cca 120–145 tepy za 1 minutu v závislosti na pohlaví, věku, výšce i hmotnosti každého jedince. Tepovou frekvenci je proto nutné vždy počítat individuálně pro každého jedince zvlášť!

Podrobnější vysvětlení a výpočet tepové frekvence naleznete v rádci „Jak správně cvičit se sporttesterem". 

Jak tedy vybrat ten správný běžecký pás?

Pokud pořizujete běžecký pás, pak jistě chcete, aby Vám vydržel spoustu let. Důkladně proto zvažte, jak často plánujete běhat a jakou dobu, v potaz vemte i Vaši hmotnost, zvažujte jak vysoký komfort od pásu očekáváte a podle těchto parametrů vybírejte. Běžecký pás je technologicky složitější kardio zařízení a podcenit například parametr nosnosti či komfort širší běžecké plochy se nevyplácí. U běžeckých pásů v tomto směru platí zlaté pravidlo „čím více, tím lépe", proto čím je pás robustnější (těžší), čím má silnější motor nebo čím širší a delší je jeho běžecká plocha, tím lépe pro Váš pravidelný a ničím nerušený trénink.

 

5 důvodů pro si vybrat pás inSPORTline




Tým inSPORTline
Český košík roku 2015 Ověřeno zákazníky Finalista Shop roku 2015 Shop roku 2011 Záruka 5 let Apek - certifikovaný obchod