Dámské horské kolo KELLYS Vanity 90 - model 2014 patří mezi kvalitní dámská horská kola s bohatou výbavou. Rám s dámskou geometrií je vyroben z třikrát odlehčeného hliníku, který je doplněn kvalitními komponenty značky Shimano a KLS. Přední vidlice SR SUNTOUR XCR MLO se zdvihem 100 mm a brzdy AVID DB1 zajišťují výborné jízdní vlastnosti. Dámské horské kolo KELLYS Vanity 90 je vhodné pro všestrannou jízdu v terénu.
Technický popis:
rám: KELLYS WLC Lite 6061 3ple butted - LSG (Lady Sport Geometry)
vidlice: SR SUNTOUR XCT MLO, 100mm, coil / Mechanical Lockout
Obecně lze říci, že čím více tím lépe, v případě horských a krosových kol bychom neměli jít pod 24 převodů (v případě silničních pod 18 převodů).
24
Rám
Hlavní komponent kola, ostatní součásti jsou k němu připevněny. Má tvar nepravidelného pětiúhelníku, ale hlavní nosnou část tvoří nepravidelný čtyřúhelník, na který přiléhá vzadu trojúhelník (pokud není zadní vidlice odpružená).
Hliníkový
Velikost kol
Velikost kola je udávaná v palcích.
12" (pro výšku postavy 90 - 110 cm) 14" (pro výšku postavy 95 - 115 cm) 16" (pro výšku postavy 100 - 125 cm) 18" (pro výšku postavy 105 - 125 cm) 20" (pro výšku postavy 105 - 135 cm) 24" (pro výšku postavy 115 - 155 cm) 26" (pro výšku postavy 155 cm a více) 27,5" (pro výšku postavy 155 cm a více) 28" (pro výšku postavy 155 cm a více) 29" (pro výšku postavy 155 cm a více)
26"
Brzdy
Brzdy patří mezi nezbytnou součást kola. Máme 2 nejběžnější typy a to kotoučové a čelisťové (ráfkové). Kotoučové brzdy jsou účinnější, avšak náročnější na údržbu, naopak čelisťové jsou snadnější na údržbu s delší životností. Mezi další brzdné systémy patří bubnové nebo tzv. torpédo (u dětských kol).
Kotoučové
Vidlice
Slouží k uchycení předního kola a k připevnění přední brzdy.
SR SUNTOUR XCT 100 MLO
Zadní brzda
Brzdy patří mezi nezbytnou součást kola. Máme 2 nejběžnější typy a to kotoučové a čelisťové (ráfkové). Kotoučové brzdy jsou účinější, avšak těžší na údržbu, naopak čelisťové jsou snadnější na údržbu s delší životností. Mezi další brzdné systémy patří bubnové nebo tzv. torpédo (u dětských kol).
AVID DB1 Hydraulic Disc
Přední brzda
Brzdy patří mezi nezbytnou součást kola. Máme 2 nejběžnější typy a to kotoučové a čelisťové (ráfkové). Kotoučové brzdy jsou účinější, avšak těžší na údržbu, naopak čelisťové jsou snadnější na údržbu s delší životností. Mezi další brzdné systémy patří bubnové nebo tzv. torpédo (u dětských kol).
AVID DB1 Hydraulic Disc
Špice
Drát ve výpletu kola. Spojuje osu kola s jeho ráfkem.
stainless steel black
Osazení
Všeobecně platí, čím více kilometrů ročně najezdíte, tím kvalitnější osazení by mělo na kole být. Osazení je rozděleno do tří základních kategorií:
Základní výbava - u cenově dostupnějších kol, které mají základní komponenty dobré kvality.
Vyšší výbava - u kol, které mají velmi kvalitní komponenty a navíc i určitou výbavu (u trekingových kol - blatníky, nosič apod.)
Top výbava - u kol s top výbavou jsou použity nejkvalitnější komponenty a vybavení
Vyšší výbava
Zadní náboj
Náboje jsou středy kol, předního i zadního. Náboj je složen, podobně jako je tomu u středu kola, z ložisek, misek a z matek nasazených na středovou osu, která je určena k uchycení kola do vidlice.
SRAM MTH-306 Disc (32 holes)
Přední náboj
Náboje jsou středy kol, předního i zadního. Náboj je složen, podobně jako je tomu u středu kola, z ložisek, misek a z matek nasazených na středovou osu, která je určena k uchycení kola do vidlice.
SRAM MTH-306 Disc (32 holes)
Zadní plášť
Gumy, které mají za úkol chránit duši a optimalizovat jízdní vlastnosti kola v terénu nebo na silnici. Pláště na horská kola jsou široké s propracovaným vzorkem, který umožňuje jízdu v náročném terénu, naopak silniční kola mají vzorek jen mělký, jsou úzká a hladká.
KLS ATTACK 54-559 (26 x 2.10)
Přední plášť
Gumy, které mají za úkol chránit duši a optimalizovat jízdní vlastnosti kola v terénu nebo na silnici. Pláště na horská kola jsou široké s propracovaným vzorkem, který umožňuje jízdu v náročném terénu, naopak silniční kola mají vzorek jen mělký, jsou úzká a hladká.
KLS ATTACK 54-559 (26 x 2.10)
Řazení
Páčky nebo otočné rukojeti na řidítkách, případně rámu kola, ovládájící změnu poměru otáčení ve vztahu předního ozubeného kola (trojpřevodník) a zadního ozubeného kola (kazeta) za pomoci přesmykače a přehazovačky.
SHIMANO SL-M310 Rapidfire Plus, páčkové
Přesmykač
Měnič převodů na talíři u pedálů.
Shimano M190
Přehazovačka
Měnič převodů za zadním kole.
SHIMANO ALTUS RD-M310 8SPD
Kazeta
Ozubená kolečka na zadním kole se u moderních kol připevňují pomocí kazetového spojení. Přidávají, spolu s převodníky, další převodové poměry, které může jezdec využít k optimálnímu poměru mezi šlapáním do pedálů a rychlostí otáčení poháněného kola. Kazety jsou samostatně rozebiratelné, lze vyměnit jednotlivá ozubená kolečka za jiná (nová nebo s jiným počtem zubů).
SHIMANO CS-HG31-8
Řetěz
Přes řetěz se přenáší síla ze šlapání do zadního kola. Spojuje kazetu na středové ose a kazetu na ose zadního kola. Řetěz je třeba často olejovat.
KMC Z7
Přední ráfek
Kovová obruč s profilem písmene U v řezu, vytvářející místo pro duši a plášť. U kol, která jsou určena pro profesionální výkon, tedy u kol s předpokladem k většímu zatížení, jsou ráfky zdvojené. Poskytují tak vyšší odolnost a bezpečnost. V dnešní době se ráfky u běžných kol vyrábějí z duralu, u speciálních kol může být jak materiál použito speciálních slitin nebo kompozitů.
KLS Draft Disc 559x19 (32 holes)
Zadní ráfek
Kovová obruč s profilem písmene U v řezu, vytvářející místo pro duši a plášť. U kol, která jsou určena pro profesionální výkon, tedy u kol s předpokladem k většímu zatížení, jsou ráfky zdvojené. Poskytují tak vyšší odolnost a bezpečnost. V dnešní době se ráfky u běžných kol vyrábějí z duralu, u speciálních kol může být jak materiál použito speciálních slitin nebo kompozitů.
KLS Draft Disc 559x19 (32 holes)
Brzdové páky
Zajišťují ovládání brzd.
AVID DB1
Pedály
Umožňují přenesení lidské síly na převodní systém kola.
KLS Master - alloy
Kliky
Kovová součást spojující pedál se středem.
SR SUNTOUR XCE
Středové složení
Střed kola je tvořen dvěma ložisky nasazenými na středovou osu, která díky nim dokáže rotovat. Na obou koncích středové osy jsou umístěné kliky. Střed může být i zapouzdřený, všechny díly středu jsou tak zalisované do plastového nebo kovového pouzdra, který se bez dalších úprav připevní do rámu kola za pomoci závitu. U zapouzdřeného středu je vůle a odpor otáčení přesně a předem nastaven, další výhoda je odolnost proti prachu a vodě. Oproti tomu středy, které takovou výhodu nemají, musí být často čištěny a seřizovány.
SR SUNTOUR cartridge
Řídítka
Řídítka jsou spojena s představcem a jsou určena k ovládání kola a současně k připevnění brzdových pák, pák řazení, gripů (měkké rukojeti k uchopení řidítek) a dalších doplňků, jako je cyklocomputer, zvonek, mapa a mnoho dalších. Mají různé tvary, např. rovná, lomená = "vlaštovky", silniční - zahnutá dolů = "berany", speciální pro časovku - zahnutá nahoru = "kozy".
KLS Expert RiseBar (31.8mm)
Gripy
Jinak též držadla. Návleky na oba konce řidítek. Mají zajistit, aby řidítka v ruce neklouzala a dobře se držela.
KLS Advancer 2Density
Představec
Spojuje přední vidlici s řidítky. Některé typy představce jsou nastavitelné.
KLS Expert
Hlavové složení
Soustava ložisek a misek, které umožňují pohyb řídítek, tedy zatáčení, a bezpečné ovládání předního kola za pomoci řidítek.
semi-integrated
Sedlo
Součást, na které se sedí. Je nasazena na sedlovku, díky níž se může změnit výška sedla.
KLS Ebony Women
Sedlovka
Tyč spojující rám a sedlo. Má nastavitelnou délku, aby výška sedla mohla vyhovovat různě vysokým lidem. K rámu se přidělává dnes hlavně rychloupínákem, dá se totiž rychle a bez nářadí uvolnit. Dříve se používal klasický šroub a matka.
KLS Expert
Rok
2014
Dámské horské kolo KELLYS Vanity 50 - model 2014 - alternativy - vše skladem